Terug naar overzicht

Employer branding voor uitzendkrachten

17 december 2020

Uitzendkrachten die zich betrokken voelen, zijn goud waard! Ze zijn niet alleen creatiever en gelukkiger, maar ook veel productiever. Met een positieve cultuur zet je jouw onderneming nog sterker neer in de markt. En dat is dan weer belangrijk om potentieel nieuwe uitzendkrachten aan te trekken! Toch zien we te vaak dat bedrijven hun inspanning vooral richten naar hun vaste medewerkers. Een gemiste kans volgens ons, we leggen je graag uit waarom.

Wat is employer branding?

Employer branding is de manier waarop jouw organisatie de bedrijfscultuur overbrengt naar concurrenten, bedrijven, huidige – en toekomstige werknemers.

 

Waarom employer branding?

Kies je voor een aantrekkelijke employer branding? Dan draagt dit niet enkel bij aan je imago, maar ook aan de groei van je organisatie! Iets om in het achterhoofd te houden, zeker met de huidige war for talent. Want naast een aantrekkelijk loonpakket en potentiële doorgroeimogelijkheden, is een energieke bedrijfscultuur ook een van de vereiste bij veel startende uitzendkrachten. Je kan dus wel zeggen dat je met een sterke employer branding, gemakkelijker de juiste mensen aantrekt, binnenhaalt en ook behoudt.

 

Tips om zelf toe te passen

Toetreding is een belangrijk moment

Hecht belang aan de eerste werkdag van je uitzendkracht! Stel de persoon voor aan de collega’s, zorg voor een kaartje of een andere leuke verwelkoming. Hoe meer de persoon zich welkom voelt, hoe gemakkelijker hij/zij vragen durf stellen en hoe sneller je uitzendkracht de taken onder de knie heeft.

Gezamenlijke doelen stellen

Wanneer je als team samen een doel voor ogen hebt, is het ook gemakkelijker om elkaar hierin te motiveren en er samen voor te gaan. Groei en ontwikkeling staan hierin centraal. Hecht hier dus belang aan! En maak duidelijk aan iedere persoon wat zijn/haar meerwaarde is binnen het team.

Een deel van de groep

Teambuildings, eindejaarsfeestjes, verjaardagen… Het zijn allemaal belangrijke momenten om te laten zien dat je geeft om je mensen. Bezorg ook je uitzendkracht(en) een uitnodiging of verjaardagskaart. Door je regelmatig te focussen op de mensen in je team, creëer je groei en ontwikkeling.

Neem de tijd

Of het nu gaat om een evaluatiegesprek of exitgesprek, neem de tijd voor je uitzendkracht. Geef waardevolle feedback, zodat het ook voor hen een leermoment is. Maar vraag er zelf ook naar. Zo kan je de eventuele verbeterpunten zelf toepassen en je eigen employer branding nog meer optimaliseren.

Vragen over je employer branding?

Zit je met vragen? Contacteer Job Talent en we beantwoorden graag al jouw vragen! Of ben je op zoek naar ondersteuning bij het optimaliseren van je employer branding? Bij Job Talent staan we klaar om ons vast te bijten in jouw ambities!