Terug naar overzicht

“Of een klant nu één of vijf vacatures heeft, iedereen is van groot belang bij ons”

23 januari 2024

Xavier Detaille werkt al vanaf dag één bij Job Talent. Momenteel is hij als Regio Manager verantwoordelijk voor onze kantoren in Leuven, Zaventem, Rumst, Sint-Niklaas en Gent. Waarom hij zo gebeten is door z’n job? Dat vertelt hij je graag zelf in onderstaand interview.

Hoe ben je bij Job Talent terechtgekomen?

Xavier: “Ik werkte hiervoor al in de uitzendsector, maar had de ambitie om klanten een hoger niveau van dienstverlening te bieden en hen een doeltreffende oplossing voor hun knelpuntprofielen aan te reiken. Ik zocht ook naar een persoonlijkere, familialere manier van werken waarbij echt elke klant telt. Omdat ik wist dat Caroline en David de specialisten zijn in de sector, belde ik hen dertien jaar geleden op met die vraag. En zo kwam ik met mijn ambities bij Job Talent terecht.”

Wat doet een Regio Manager binnen Job Talent?

“Als Regio Manager voor Vlaams-Brabant, een deel van Antwerpen, Oost- en West-Vlaanderen stuur ik de Office Managers en Account Managers in die regio aan. Ik doe zowel sales als people management en volg de kantoren samen met hen op. Ik begeleid hen om hun kantoren nog beter te kunnen aansturen en let erop dat zij de waarden van Job Talent uitdragen: ondernemend en ambitieus, maar ook dat ze zich vastbijten in elk project en daarbij hun grenzen telkens verleggen.

Wat is het leukste en meest uitdagende aan je job?

“Elke dag komt er wel iets onverwachts op mijn bord. En gelukkig is dat meestal iets aangenaams. Vooral wanneer klanten uit zichzelf een bedankmail sturen waarin ze zeggen dat wij hen écht vooruithelpen door die vacatures in te vullen waar anderen zich op stukbeten, dat geeft me enorm veel voldoening. Langs de andere kant is het ook uitdagend om hen elke dag dezelfde kwaliteit van het hoogste niveau te blijven bieden. Het is alsof je telkens opnieuw een wedstrijd moet winnen. Zeker nu met de alsmaar krapper wordende arbeidsmarkt. Gelukkig staan wij altijd klaar met een oplossing.”

Xavier Detaille

Hoe gebeten ben je door je job?

“Héél gebeten. De cijfers spreken voor zich, we groeien elk jaar met dubbele cijfers. Mijn plan is om nog vele jaren bij Job Talent te blijven en om die continue gestage groei verder te zetten. Het is uitdagend, maar het houdt ons wel scherp als bedrijf. We zijn continu bezig met te bekijken welke uitdagingen op ons pad kunnen komen en hoe we die zullen tackelen, zowel nu als in de toekomst. We kijken altijd vooruit.”

Zijn je collega’s even ambitieus?

“De collega’s zijn allemaal heel energiek en ambitieus! Dat is ook een van de redenen waarom ik zo graag bij Job Talent werk. Ze bijten zich vast tot de meest uitdagende vacature ingevuld is. Of een klant nu één of vijf vacatures heeft, iedereen is even belangrijk en verdient hetzelfde niveau van service en kwaliteit.”

“Als je je trouwens elke dag van het jaar 1% extra inzet – dus 101% in plaats van 100% – dan heb je op het einde van het jaar een enorme voorsprong op zij die enkel en alleen doen wat hen gevraagd wordt. En het is onze uitdaging om onze collega’s hier de ruimte voor te geven door hen steeds een ambitieus en ondernemend kader te bieden.”

Wat zijn je ambities op persoonlijk vlak?

“Op persoonlijk vlak koester ik de ambitie om mijn zin voor reizen te verdiepen door regelmatig nieuwe bestemmingen te verkennen en verschillende culturen te ontdekken. Ik wil niet alleen toeristische bezienswaardigheden bezoeken, maar ook lokale ervaringen opdoen en van de begaande paden afwijken. Zo staat een poolexpeditie hoog op mijn bucketlist.”

In welke situatie stond jij al eens met je mond vol tanden?

“Dat gebeurt regelmatig bij Job Talent. Zowel bij de mensen waarmee ik nauw samenwerk, zij halen indrukwekkende samenwerkingen binnen waar ik enorm trots op ben. Maar ook word ik regelmatig verrast door Job Talent zelf. Zo was er eens een Complimentenman die naar elk kantoor ging. Hij had info doorgekregen over elke collega en overlaadde iedereen met complimenten. We krijgen enorm veel appreciatie.”